Förtal och ärekränkningarna står som spön i backen.

Den senaste tiden har vi från högt uppsatta Socialdemokrater fått höra att vi Sverigedemokrater skulle vara facister.
http://www.dn.se/debatt/mer-samarbete-och-mindre-blockpolitik-ar-nodvandigt/
http://www.svt.se/nyheter/sverige/finansministern-sd-ar-nyfascistiskt
http://www.expressen.se/politik/romson-ville-inte-kalla-sd-for-fascistparti/
http://www.sn.se/asikter/inlaggutifran/1.2832859

Några som motsäger sig detta:
http://fof.se/artikel/forskarna-ar-eniga-sd-ar-inte-fascister
http://www.journalisten.se/kronika/fel-att-borja-satta-fascistetikett-pa-sd

Vi som ÄR Sverigedemokrater känner inte igen oss i några utav de epitet som ständigt kastas på oss. Inte heller detta nya ”modeord” från (S).
Vi Sverigedemokrater är socialkonservativa. Bland de ca 850 st företrädare för partiet på kommunal, landstings och riksnivå jag träffade under helgens ”kommun- och landstingskonferens” rymdes allt från det svartaste svart till vitaste vit.
vasteras

Läs vad vi vill och tycker:
http://sverigedemokraterna.se/var-politik/

 

32 tankar om “Förtal och ärekränkningarna står som spön i backen.

  1. Nej jag har INTE läst artikeln. Men lyssnade på journalisten på radion. Jag kan ändå inte förlika mig med detta. Det går mot MIN tro tex. om att alla människor har samma värde. Men nu får ni ju draghjälp av KD så ni gör nog ett bra val. Jag får börja rösta på V även i riksdagen framöver. Trots att jag ÄR sosse känner jag mig inte som sådan längre. Men var och en blir salig i sin tro Tommy och vi behöver ju inte tycka lika. Har ringt radio Sörmland några gånger om tiggarna. Jag tycker synd om dom också. Precis som jag gör med psykiskt sjuka och andra som lider. Säkert är det något fel på mig, fast hunden älskar mig ändå. Känner ju några som röstat på SD. Skall fråga dom vad dom tycker om BS:s utspel. Ha det bra Tommy hälsas från Frösäng!

  2. Roland du svarade inte på min fråga. Har du läst artikeln eller litar du på andrahandsuppgifter?

    Hade du läst intervjun och tänkt hade du märkt att det inte var något rasistiskt eller nazistiskt i citaten. Bara i tolkningen av dem.

    Det är riktigt att Björn Söder godkände citaten ur intervju som varade en dryg timme. Hur denna intervju vaskar DN vaskar DN-journalisten Niklas Orrenius fram nedanstående guldklimp…

    ”Jag tror att de flesta med judiskt ursprung som blivit svenskar lämnar sin judiska identitet. Men gör de inte det behöver inte det vara ett problem. Man måste skilja på medborgarskap och nationstillhörighet”

    Björn Söder har klargjort med all önskvärd tydlighet att det går bra att vara svensk och jude samtidigt eller svensk och same osv.

    Sedan är det fullständigt korrekt att medborgarskap och nationstillhörighet inte behöver vara samma sak. Nationella minoriteter har en särställning enligt svensk lag just för att de är nationella minoriteter men var och en råder över sin personliga identitet.

    Jag känner många finnar som kom till Oxelösund på 1960-talet och är svenska medborgare men de känner sig inte som svenskar. De är finnar och de vill inte att någon annan talar om vad de är för något. Precis som Söder sade.

    Söders citat ovan blev sedan föremål för illvillig tolkning som påstod att judar och samer inte kunde vara svenskar, vilket är fel och det har Söder heller aldrig sagt.

    Tvärtom Söder betonade allas lika allas lika rättigheter och respekten för nationella minoriteter.

    Men Söder borde veta att det inte går att ha en sansad diskussion med svenska journalister om man är Sverigedemokrat. Det var länge sedan Sveriges journalistkår rapporterade sakligt och korrekt.

    Det är ju för alla helt uppenbart att man kan vara född var som helst i världen och ändå vara en på alla vis förträfflig svensk samhällsmedborgare.

    Till och med du måste väl hålla med om detta men jag tro inte att om du på ålders höst flyttade till Kina och blev medborgare där skulle bli kines.

    Nationalstater som Sverige har trots allt prat om motsatsen varit ett rätt lyckat koncept.

    Läs nu artikel i DN Roland och bilda dig en egen uppfattning.

  3. Men Tommy Björn Söder godkände ju artikeln i Dn. Sen när stormen kom valde han den enkla vägen att skjuta på budbäraren. Trovärdigt?

  4. Jag tycker du har spårat ur fullständigt Roland.

    Har du överhuvud taget läst vad Björn Söder sa eller litar du på vad Carstorp och andra påstår?

    Folkrättsjuristen och samen Mattias Åhrén ger Sverigedemokraternas partisekreterare rätt. Det är viktigt att göra skillnad på samer och svenskar utifrån ett politiskt perspektiv, säger han.

    Ur juridisk mening är det ganska självklart. Om du ska ha rättigheter som urfolk kan du inte vara en del av majoritetsbefolkningen, säger samen Åhren.

    Du vet var du kan läsa mer om detta, men Sverige har fem folk som särbehandlas just på grund av att de är erkända minoriteter. Det är inget som Björn Söder eller SD har bestämt. Det kommer från de gamla regeringarna.

  5. Apropå din insändare i tidningen idag Roland Karlsson. Angående 2:e vice talmannen.

    Har du missat vad samernas egna expert uttalar sig om? Läs nedan och fundera sedan en gång till.

    Samer är inte svenskar, säger samiske folkrättsjuristen Mattias Åhrén och menar att SD:s Björn Söder i sak har rätt.

    Det är ju därför vi har ett Sameting och rätt till utbildning på samiska, säger Mattias Åhrén.

    ”– Jag blir personligen nästan mer bekymrad när alla andra partier från höger till vänster tar debatten och säger att samer är svenskar – för det är vi inte.

    Det är därför vi har ett Sameting, rätt till att ha undervisning och utbildning på samiska och det är därför vi har särskilda rättigheter till landområden och naturresurser, säger Mattias Åhrén.

    Han menar att det i grund och botten är mer farligare argument att säga att samer är svenskar.

    – Därför att det i leder till assimilering och i slutändan till att den samiska kulturen försvinner, menar Åhren.”

    Läs hela inlägget på denna länk.

    http://www.svt.se/nyheter/sverige/mattias-ahren-samer-ar-inte-svenskar

    Hälsas från det vackra Oxelösund.

  6. Extravalet kostar 250 miljoner för valmyndigheten, sedan tillkommer kostnader för kommuner och partier.

    Migrationsverket begärde och fick 48 MILJARDER EXTRA i augusti. I november hade det blivit 62 MILJARDER EXTRA.

    Extravalet är det första sedan 1958. Varför ska de pengarna diskuteras men inte de andra.

    Varje asylsökande kostar 166 000 kronor och när man satsar dessa pengar så avstår man från att hjälpa 166 personer i UNHCR:s flyktingläger med varsin viktig tusenlapp.

    Tänk er följande. En person funderar på att hjälpa flyktingar genom att avstå från 1 000 kr. Då detta är en ansvarsfull person så vill hon välja det bästa alternativet för flyktinghjälp.

    Ett alternativ är Migrationsverket, där en tusenlapp räcker till en potentiell flykting i 2,5 dagar.

    Det andra alternativet är att stödja FN:s flyktinghjälp på plats. Här räcker 1 000 kr till att klara en flykting ett helt år.

    Så Roland, vilka är de största rasisterna?

    De som håller med de 87 % och vill hjälpa en flykting i 2,5 dagar för tusen kronor eller de som vill hjälpa en flykting i ett helt år för samma summa?

  7. Jag vet det Tommy. Jag tyckte SD gjorde rätt då. Men jag kan även förstå Alliansens ilska och att dom nu ”vill ge igen”. Politik har blivit ett rävspel och Löfven är inte den duktiga förhandlare han tror. Nu har vi tre block och får nog leva med det framöver. Men extraval kostar pengar och omvärlden börjar undra vad vi håller på med. Jag röstar på Alliansen tills S gjort rätt för sig i riksdagsvalen. Andra får rösta som dom vill. Sen kan tyvärr även detta val sluta i kaos.

  8. Roland, ingen nämner att SD röstade med de rödgröna budget hösten 2013 när Alliansen ville sänka skatterna för de som tjänade mycket.

    Du glömmer att nämna vilka skatter som de rödgröna hade tänkt höja i sin budget.
    Nästan alla gnäller på att SD bröt mot praxis när de röstade på Alliansens budget men ingen nämner att sjuklövern gång på gång brutit mot praxis för att jävlas med SD.

    Några exempel är kvittningssystemet, talmansvalet och utskottsordförandeposter.

    Min åsikt är att SD är det mest demokratiska partiet i riksdagen.

    SD har en potential som inget annat parti i Sverige i dag att faktiskt stå för demokrati, i bemärkelsen att lyssna på väljare och partimedlemmar och anpassa sig efter dessas, snarare än journalistkårens, åsikter…

    Den svenska partidemokratin är på dekis, SD är det enda undantaget från regeln. Att vara det enda partiet som står för vad folk, i stället för journalister, tycker, borde ge chans till stora valframgångar…

  9. Thomas Arnell som brukar skriva här har med all rätt beklagat sig över stupstocken o sjukförsäkringen som han blivit utförsäkrad från ett par gånger. Sist skrev han att han skulle få sin sjukpension som han vill ha. Hur blir det nu? Jag menar SD har ju röstat för alliansens budget och därmed blir stupstocken kvar. Den 50-lapp i sänkt skatt som S lovat mig får jag överleva. OM inte SD minskar behöver vi ha ett extraval i halvåret framöver. Är detta gratis?

    1. Roland, har du läst Mattias Karlssons enda ultimata krav på Stefan Löfven? Det var att INTE höja den redan höga massinvandringen till Sverige. Löfvén ville inte ens diskutera detta. Därav röstade SD som man gjorde. Man röstade bort S + MP och för ett nyval!

  10. Roland, varför vi pratar om raser får du fråga sjuklövern om.

    Jag anser att vi tar emot för många asylsökande och att nuvarande asylinvandring inte går att kombinera med en rik välfärdsstat. Det är inte rasism.

    Jag anser att islam är farligt. Muslimer kan vara araber, asiater, européer, afrikaner eller något annat. I 90 % av alla väpnade konflikter i världen, från Gibraltar till Filippinerna är muslimer inblandade.

    Sjuklövern och andra påstår att SD är rasister och har en inte rumsren bakgrund. De andras bakgrund är sju resor värre.

    Fråga varför sossarna var med och bildade rasbiologiska instutetet på 20-talet. Först i världen så de lärde Hitler mycket. Institutet var kvar ända till 1976 under Per-Albin, Erlander och Palme.

    I början av 1900-talet sade den kände socialdemokraten Fabian Månsson: ”Genom hvarje svensk sinnad mans ådror går en skälfning af raseri och man får en obetvinglig lust att tvätta sina händer i utländska skojares blod.”

    Socialdemokraten Richard Sandler som tillsammans med andra slog fast att rashygien är en viktig del i den socialdemokratiska drömmen om folkhemmet och att ”Värdet av vårt lands befolkning är av sällsynt, oblandad ras kan knappast överskattas. Det är därför av betydelse att kontrollera invandring av folkslag, som ej till båtnad för oss låta sig sammanblandas med vår befolkning”

    Tage Erlander var med och beordrade inventering av zigenare och tattare!

    ”Enligt vad som från norsk sida erfarits har i Norge cirkulerat ryktet, att norska flyktingar i Sverige åtnjuta fritt uppehälle och dessutom erhålla 250 kronor i månaden i fickpengar, allt utan att behöva prestera något som helst arbete.

    Det torde icke vara något som helst tvivel om, att detta och liknande rykten i hög grad bidragit till att ett relativt stort antal mindervärdiga element sökt sig till Sverige. Dylika förespeglingar locka givetvis framför allt arbetsovilliga, arbetsodugliga och i övrigt mer eller mindre asociala stundom även kriminella element”

    1995 skrev den dåvarande socialdemokratiska regeringen så här ”de senaste årens invandring har i betydande grad åter blivit en invandring från Europa. Dessa invandrare har ett humankapital och ett etniskt kapital som ligger närmare svensk arbetsmarknad än den utomeuropeiska invandringen…

    Jag hoppas Thom någon gång kan lägga upp en sammanfattning av sjuklöverns rasistiska förflutna men risken är att det blir alldeles för långt. Mycket, mycket, längre än SD:s meriter….

  11. Fast Tommy när någon ber mig att ta på mig snuttefilten och vara tyst för att jag INTE röstade i EU-valet, liksom nästan hälften av svenska folket så upplevde JAG det som förnedring av mig som person. Så förnedrad har jag aldrig blivit i SN. Vad jag står för vet dom flesta efter dryga 20 års skrivande i SN. Sen den absoluta sanningen kanske är svår att få någonstans. Det blev nog ändå sämre med SD sen Åkesson blev sjuk. Varför pratar vi överhuvudtaget om raser. Vi är ju alla människor. Min syn är att det bara finns en ras om vi MÅSTE benämna det så. Nämligen MÄNNISKAN. Jag vill alla väl och borde därmed vinna respekt i alla läger.

  12. Apropå kostnader, sakpolitik, journalister, maktspråk och väljare.

    ”Redaktörer, journalister och debattörer – stå upp för fakta- och kunskapsbildning och lämna opinionsbildning till partipolitiken!”

    Jaaa…. så klokt yttrar sig 25 unga väljare på SVT Opinion.

    De skriver också…..

    ”Utan kunskaper i sakpolitik och välfärdsutmaningar är det svårt att orientera sig i samhället, ta ställning i de allmänna valen och att värna om sina intressen. Kunskap är verktyget vi använder för att bygga den svenska demokratin. Ge oss verktygen!

    Förmedla faktabaserade analyser av det svenska välfärdstillståndet och de nationella samhällsutmaningarna men guida oss samtidigt genom vetenskapens akademiska språk, statistiska snår och komplicerade orsakssamband.

    Låt oss njuta av nutida samhällsskildringar och publiceringar av vetenskapliga slutsatser men försäkra er om att nyhetsspråket kommer majoriteten tillgodo.

    Ge partierna debattscenen men se till att sakpolitiken står i centrum.”

    Vad glad man blir och man får faktiskt lite hopp om en framtida media , som gör det de ska göra, granska på ett opartiskt sätt.

    Om nu media tar åt sig vill säga….vilket de tidigare har visat att de har mycket svårt för.

    Läs de unga väljarnas inlägg.

    http://www.svt.se/opinion/article2541645.svt

  13. Roland, vad jag sett har du inte livit förnedrad av någon på min blogg. Däremot är ordet fritt där till skillnad från på SN så folk får i princip skriva vad de vill om de följer lagen och inte hotar någon. Att du sedan kallar det att bli förnedrad när du får mothugg är ju ungefär vad som sker på SN också när jag inte håller med dig.

    Vill du inte gå in på bloggen så är det ditt problem men du missar en massa information som inte de etablerade media tillhandahåller. Du missar hur DN vinklat artikeln och hur andra media hänger på.

    http://petterssonsblogg.se/2014/12/15/sveriges-nationella-minoriteter/

    Björn Söder pratade om våra svenska nationella minoriteter som regeringen och riksdag godkänt. I Sverige finns fem erkända nationella minoriteterna och att de är judar, romer, samer, som även är ett urfolk, sverigefinnar och tornedalingar. De historiska minoritetsspråken är jiddisch, romani chib (alla varieteter), samiska (alla varieteter), finska och meänkieli.

    Är regering och riksdag också rasister när de talar om samer, judar och de andra som nationer?

  14. Tommy jag har inget behov av att bli förnedrad. Därför går jag inte in på din blogg mer. Det är samma sak med S-partiet. Vill inte dom gå mig och Anette tillmötes så fortsätter vi att rösta på Alliansen. Dom hjälpte oss vid våra kriser medans S hånade o förnedrade oss. Så vårat val är barnsligt enkelt. Nu avgör INTE två röster några val men kanske vad jag skriver berör någon. Vad vet lilla jag?

  15. Jag vet inte vad som är sant och osant över det jag läser i tidningar oftast. MEN attacken idag på Björn Söder från Rosanna Demarka eller vad hon heter var osmaklig. Björn Söder är vald talman och ska tituleras herr Talman. Rosannas ord: Du är inte min talman tyder på en respektlöshet för riksdagen. Sen vet jag att Söder just nu är ett jagat villebråd och det kanske han bäddat själv för om han sagt vad som påstås. Men det ger ändå inte Rosanna rätt att förnedra honom. Detta var barnsligt o omoget. Får väl skicka CH på henne. Någon jävla ordning, ni vet. Vem som tjänar på detta V eller SD lär visa sig 22.3. Har nyss varit hos polisen o hämtat den 500-hundring min fru hittade mitt i förra valrörelsen. Ärlighet lönar sig således. Den politiker som hittade 300 i en automat i Värmland fick lämna sina uppdrag. Vilket parti tillhörde hon Tommy, du som vet det mesta? God Kväll!

  16. Roland, jag tror inte en sekund på den rasistattacken. Särskilt då artikeln säger att de tre männen skrek ”Heil Hitler” och ”Heja SD”. Glömde artikelförfattaren bort ”nyfascister”?

    SVT-profilen Dusan Umicevic är den enda som uttalar sig. Finns någon polisanmälan? Var är de andra vittnena som enligt Dusan fanns i vagnen? Var är kvinnan?

    Jag tror det är ännu ett sätt av media att misskreditera SD.

    Några skäl till mina misstankar. Tunnelbana mot Akalla straxt efter midnatt. 90 % av passagerarna är säkert nysvenskar, de flesta ungdomar. Tror du på fullt allvar att tre svenskar skulle klara sig med att skrika ”Heil Hitler” och ”Heja SD” på det som kallas den blå Kebab-linjen en lördagsnatt?

    Heil Hitler och Heja SD är två olika saker. Hitler var kompis med muslimerna, SD är det inte.

    Dusan Umicevic är 30 år, hockeyspelare och 206 cm lång. Dusan är med i Facebookgruppen ”mer civilkurage i samhället” varför ingrep han inte?

    Det finns sex övervakningskameror i varje vagn!

    Varför står det en media-profil 5 meter från varje ”rasistattack” medan det aldrig är några närvarande när det låter svennejävel, svennehora osv.

    Det är valrörelse Roland.

    Läs gärna länken om Söder nedan.

    http://petterssonsblogg.se/2014/12/15/dagens-nyheter-ljuger-igen/

  17. Har noterat en sak till Thom. Ibland är det hårda debatter i riksdagen. Men S o V folk brukar ändå ta varandra i handen efteråt. Men SD tar ingen i handen. Jag har varit på två kommunfullmäktige i Nyköping och ett i Oxelösund. Verkar likadant lokalt. Minns när du blev utskälld av M:s nya ledare efter års-skiftet. Sen att Björn Söder påstår att samer inte är svenskar. Jag trodde det var som indianerna i USA alltså ursprungsfolket. Men SD växer ju och alla andra partier ogillar SD. Vems fel är det?

    1. Jag har sett ett par SD-ledamöter ta sina motståndare i hand efter debatterna. Beror väl på situationen och motståndaren.
      Gällande Björns uttalande vill jag kommentera det först när jag hört hans version.

  18. Roland det tråkiga ang psykiatrin är att det är låst för prenumeranter.

    Att vara mobbad är ngt jag vet mkt om så jag förstår vad SD får gå igenom och det man läser är sandlåde mentalitet och inte ngt vuxet beteende

  19. Har ni någon kommentar till vad som står i aftonbladets nätupplaga om en rasist-attack ? Självklart behöver det inte vara aktiva Sverige-demokrater fast dom skrek: Heja Sd. Mycket tråkig läsning kan jag tycka.

  20. Jag älskar lussebullar Thom. Har nyss ätit en. Men den här lilla gubben börjar bli rund om magen. Min 93-åriga vän Allan har en bättre kropp än jag. Hur många 93-åringar har hans intellekt? Jag ligger efter trots bara 66. Media-krisen har väl bara startat och många tidningar kommer att gå under. Tråkigt då SN har allt jag behöver och troligen delar Allan den åsikten. God kväll mina vänner!

  21. Jag tycker SN är en BRA tidning. På senaste tiden har man börjat skrivit om den psykiska ohälsan också. Däremot begriper jag inget om deras ekonomi. Känner inte Carstorp så bra men däremot Jonmyren som jag gillar skarpt. Jag vill läsa om Nyköping-Oxelösund främst. Blir det mindre lokalt behövs ju inte SN.

  22. Det blir som vanligt försämringar för läsarna och kunderna. Lika säkert kommer Carstorp att förneka detta och påstå att det redaktionella inte kommer att påverkas.

    Carstorp kommer även att förneka att han fått sparken fast han kommer att få sluta som ansvarig utgivare och chefredaktör men har erbjudits att bli ”varumärkeschef”.

    SN kommer helt och hållet att styras från Eskilstuna med undantag av några lokalsidor och tills vidare får den heta Södermanlands Nyheter.

    SN:s ledning agerar märklig, för en tid sedan sålde de SN huset för att spara kostnader och flyttade till svindyra lokaler som hyrs på långtidskontrakt.

    Carstorp bär en stor del av ansvaret för det som skett. Han har spelat med i förändringarna som kanske behövs men han har hela tiden blåljugit och kallat det förbättringar för läsarna precis som läsarna inte ser vad som händer med tidningen.

    Carstorp har bidragit till censur i stället för att slåss för yttrandefriheten…

    …minns ni förre chefredaktören.

    http://petterssonsblogg.se/2014/11/25/chefredaktor-sd-har-ratt/

  23. Södermanlands Nyheter och chefredaktör Göran Carstorp har i flera dagar suttit på en nyhet som är sensationell, mängder med anställda riskerar att förlora sina jobb, chefredaktören har fått sparken, en institution som SN går i graven och Carstorp skrev igår om hur det är att sjunga i kör.

    Det måste vara någon sorts rekord i läsarförakt. I princip upphör SN som funnits som tidning sedan 1893 att finnas till. SN blir en del av Eskilstuna-Kuriren men inte ett ord om detta i SN.

    http://petterssonsblogg.se/2014/12/12/sodermanlands-nyheter-ar-i-princip-dod/

  24. Tack Roland, angående språket så håller vi oss på mattan. Du vet ju att om jag inte är säker på något jag gärna vill kommentera så gör jag om det till en fråga vilket kanske retar en del personer.
    Därför får ibland kyrkans tidning frågor från mig, alla blir inte besvarade.
    Ha det gott, ta dig en saffransbulle till fikat.

  25. Att slänga ur sig fula ord mot sina politiska motståndare löser inga problem. Tyvärr skapar det nya problem. Kanske är inte Stefan Löfven statsmannamässig. I jämförelse med Reinfeldt fattas det lite. Valet nu borde handla om sakfrågor och inte allmän smutskastning. Sånt gillar INTE väljarna.

  26. Thom, det är lugnt, argumenten tryter för PK och då svarar de med lögner och arrogans.

    Tänk bara på när de surar ”SD bröt mot praxis” men glömmer att de andra partierna gång på gång valt att frångå praxis för att jävlas med SD. Några exempel är kvittningssystemet, talmansvalet, utskottsordförandeposter.

    Tänk på att SD kan växa som inget annat parti i Sverige i dag eftersom SD står för demokrati i bemärkelsen att lyssna på väljare och partimedlemmar och anpassar efter väljarna och medlemmarnas åsikter medan alla andra anpassar sig efter journalisternas.

    Socialdemokraternas hade enorma framgångar från förra seklet. Liksom S då var ensamma om att driva frågan om mänskliga och drägliga villkor för den växande skaran av arbetare, är SD i dag ensamma om att lyssna på vad svenska folket faktiskt vill, i stället för att ängsligt försöka blidka en grupp av journalister och andra elittyckare som lever ett isolerat liv i Stockholms innerstad.

    SD är liksom jag konservativa och det innebär att samhällsförändringar ska ske så långsamt och försiktigt så att man inte råkar slå sönder något som fungerar väl. Dagens massinvandring är tvärtemot långsam och försiktig, det kan sluta med att vi river ned något som inte går att reparera.

    De som påstår att mångkultur är bra får gärna visa några exempel, jag har inte hittat några mångkulturella länder som fungerar bra någonstans i världem.

    De som försvarar dagens volymer på invandringen med att det är integrationspolitiken som är problemet borde tänka på att integrationen är direkt kopplad till volymen.

    Tänk er två skolklasser med 25 elever i var, fungerar integrationen bäst i den klass där det går två invandrarelever eller i den där det går 20?

    Vad är värst? Journailster som vinklar och ljuger och skyller SD som har minimalt med inflytande eller Alliansen som tror att om vi bara sänker ingångslönerna så kommer företagen att börja anställa analfabeter och personer som vägrar samarbeta med motsatt kön eller vänster som tror att alla blir lyckliga bara vi erkänner att SD och alla vita är skyldiga och börjar särbehandla invandrare så kommer företagen att börja anställa analfabeter och personer som vägrar samarbeta med motsatt kön.

    …eller är alla värst som tror att om vi bara får bort Sverigedemokraterna så blir det fred på jorden och alla blir lyckliga.

Kommentarer är stängda.